Alla inlägg den 30 maj 2007

Av Diezel - 30 maj 2007 09:47

Vissa dagar är bättre än andra.... och igår var en sådan dag... Diezel var helt underbar på lydnadsplanen... gjorde två skick in i rutan som var kanon så då tränade jag inte det mer.... sen tränade jag fjärren och poletten har trillat ner... nu är det att träna på längre avstånd... och att träna på att jämt böja bakbenen som gångjärn så att han inte flyttar sig framåt... sidoförlyttningarna med Diezel ojojoj han e så söt... skuttar liksom vid sidan på mig... han verkar tycka det är skitskoj med förflyttningar för det riktigt gnistrar i hans ögon.... äntligen börjar hans gamla Diezel komma tillbaka... sen gjorde han en kanon inkallning med ställande så jag tappade hakan... och lägga sig ner under inkallning ja det är ju som om ngn kapade benen på honom,, pladask ner på mage.... och hör och häpna han apporterar så fint just nu... kan tom med ibland vägra ta metallapporten och för mig är det helt underbart... med tanke på att han aldrig har velat lämna av ngt till mig egentligen... som tur var så var mamma framme med kameran när han gjorde en kanon avlämning... så titta och njut alla ni som sett honom när han var som värst och vägrade lämna av...


PS. Ni tror väl inte att vi kom igenom en hel träning utan att sno ett par koner eller FYRA?? jag packade ihop alla konerna så fint och staplade dem på varandra... ställer dem på en parkbänk och vände ryggen till... snabb som blixten var Diezel framme och snöt hela högen med alla fyra koner!!! mycket motvilligt och med hög svans lämnade han av de konerna... men inte ens det kunde förstöra min lycka över vår underbara träningsstund.. DS.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards