Alla inlägg den 15 mars 2008

Av Diezel - 15 mars 2008 23:11

Gick precis ut och kvällskissade diezel... hinner knappt öppna ytterdörren förrens hans nos börjar vädra hej vilt och det tar bara någon millisekund innan han raggar upp  manken till lejonman och ur hans strupe kommer ett avgrundsmorr som hade skrämt den hårdaste av de hårdaste... fy fasen vilket dovt morr lillfjanten har... och han slutar inte utan tuffar raskt ut för att möta vad det nu är som hotar hans flock... jag kan säga att jag inte är så tuff... vi går ut morrandes och tar en kvällskiss... och går in mot huset igen... då dunkar det till ngn stans vid verandan och den andra dörren.... jag ser inte vad det var men det var samma ljud som jag trodde var katterna som lekte i tvättstugan 10 min tidigare när jagf var på toa och vaxade benen... ngt är utanför huset... troligtvis en annan katt.. men det läbbiga är ju att diezel inte raggar på katter... skiter ju i de flesta katter helt och hållet och skulle inte bry sig om dem om han så snubblade på en ...


Jag kan ju säga att kvällen igår bestod av två skräckfilmer... så det är inte redigt rätt tidpunkt för mitt psyke att hantera dunsar och morrande lejonhundar... nu löper fantasin amok!!!!!!!!!

Av Diezel - 15 mars 2008 21:21

Jag känner mig väldigt postiv, peppad och motiverad.... kan vinterdepressionen vara borttöad?? och ersatt av vårkänslor??? eller så beror det på att jag helt och hållet har sjunkit bort i min och diezels egna lilla värld... Åhh underbara rosa moln.... Det här med att besöka verkligheten vill jag faktiskt inte vara med om igen... den är så brutal och otrevlig....


idag har jag fixat lite med hemsidan, köpt mig ett domännamn så snart kommer den att heta www.doggyart.se men i ett par dagar till så får jag använda länken under mina länkar på bloggen


Sen har jag varit och tränat med lillfjanten och det går bättre och bättre... jag pressar honom ganska hårt nu med apportstörningar/tävlingsledare... och det är ganska intressant och se hur han hanterar det... idag snodde han en kon under inkallningen och snodde en apport efter träningen som låg på en stol... när han gör sådana överslags handlingar så har han blivit väldigt provocerad... men det är ju det som är meningen... och jag måste säga att han var väldigt duktig idag.. jag är helnöjd... han har fått ett jättefint tjänstetecken, det är mörkblått på sidorna med svart text SBK, på ryggen är det svart med blå text Diezel och sen är det vita stjärnor under hans namn och det testade vi idag att göra ett uppletande med det... han var helt suverän... idag har diezel ökat sitt pluskonto hos matte rejält.. vi har även anmält oss nu till ytterligare en start i trean... vårt tävlingsår startar  på hemma tävlingen den 12 april... och ni vet väl vad man säger? 17:e gången gillt!! eller hur? 17:e gången och jag ser fortfarande fram emot att tävla? ja jo det är väl tur att jag har en egen värld att leva i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards