Alla inlägg den 21 mars 2008

Av Diezel - 21 mars 2008 11:39

la ut ett lägre klass spår i dag på morgonen... fast jag la dit en spetsvinkel också.... sen la jag ut 8+slut... han var helt suverän... tog upp spår början jättefint... och spårade på duktigt... plockade pinnar som aldrig förr... en liten incident var ju när han fick nos på en pinne samtidigt som han blev akut skitnödig (Diezel är hunden som kan skita ca 4 gånger på en halvtimmes promenad därav smeknamnet skithund) han nosade rätt på pinnen hukar sig för att skita... vänder sig om mot matte skitandes med pinnen stadigt i munnen och skuttar lite som en groda framåt för att komma närmare matte samtidigt som han sket... jag var imponerad av hans simultanförmåga... när bajsen var uttryckt och pinnen avlämnad fortsatte vi spåret som om inget hänt... man kunde se på rak sträckor också var vinden blåste för vid varje vindställe gick han ut från spåret och sen på igen en meter framför... det är ju det där med retrivernosen som far lite...


Sen började vi också med att lära in framförgåendet... han är snabb på att fatta lillskiten och det gick över förväntan... sen kom ju falcon och ville vara med också... så strategiskt satte han sig mitt i linjen där vi skulle gå.... och letade falukorv där jag la ut den till diezel...


och idag skickade jag in anmälan till lägre tävlingen i Oskarshamn den 17 maj och till lägre i mönsterås den 18 maj... så nu har vi ca en och en halv månad på oss att lära oss det sista finslipet... nu finns det ingen återvändo...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards