Alla inlägg den 26 mars 2008

Av Diezel - 26 mars 2008 10:21

igår gjorde diezel en sån kanonträning så att jag går på moln fortfarande!!


Började med ett uppletande... det las ut 6 föremål och alla las längst ut i rutan på en horisontell linje... jag vill att han ska jobba längre ut mer självständigt... han har oftast gjort två skick där han jobbar långt ut sen skuttar han i närområdet bara och är svår att trycka ut längre... men nu börjar det ge resultat.. han susade iväg långt ut i rutan och sökte och sökte som en galning... 4 skick gjorde han kanon rakt och långt ut och hämtade grejer.. då var jag nöjd och avslutade det... sen vidare till budföringen, ca 75 meter och en klockren budföring inte en tass fel!

Lydnaden så körde vi treans lydnad och så gör jag ett fejkat apport moment innan varje moment som jag skrev tidigare... alla apporter som hämtas kommer från mig och inte tävlingsledaren.. och han har börjat släppa riktigt fokusen från tävlingsledaren och börjat lägga den på mig igen... sen hetsar jag honom som belöning med en brandslang  som han älskar (Tack maria för brandslangen!!) hetsar honom så mycket att han låser på den... vilket är en välkommen låsning för den grejen finns ju hos matte!! trots all störning och stress jag lagt in den senaste tiden så gjorde han ett fria följ helt gudomligt, 9 p han trängde i en transport lite annars var det felfritt.. (oj så skönt det känns att kunna säga så!) sättandet under gång - klockrent... rutan kanonsnygg med tävlingsledaren halvvägs till rutan med en apport men han väljer att lyssna på mig istället! han fixade vittringen utan problem... fjärren gör han kanonbra men det märks att jag inte tränat så mycket detaljer på den just nu, utan att all fokus har gått åt hans stressproblem... så han flyttade sig ca 25 cm fram i ett skifte från stå till sitt... men det är finslip som jag medvetet försakat just nu... han känns riktigt härlig att arbeta med just nu... hoppas bara att det kommer att fungera på riktig tävling... vi ska till mönsterås och tävlingsträna på torsdag och där brukar han flippa ur rejält så jag tänkte göra en specialare med samma träningssätt som jag gjort hemma nu och hoppas att det fungerar där med!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards