Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Diezel - 10 februari 2009 21:47

Jag har kommit på att Diezel äter frukost om han får ut och gå minst en timme på morgonen... Går vi bara en halvtimme så äter han inte frukost... men idag  så steppade han lite vid matskålen när vi kom hem efter vår entimmars morgonpromenad ... Idag var han inte lika svår väckt heller... visserligen knep han ihop ögonen när klockan ringde kvart över fem.. men när jag tagit på mig ut å gå kläderna och frågade om han ville följa med, så öppnade han ögonen och masade sig ur sängen och sträckte på sig och följde med utan vidare övertalning... Konstigt egentligen att en så i övrigt aktiv hund kan vara så lat på morgonen...


Idag så lämnade jag inte honom på "hunddagis" utan lät honom vara ensam hemma i lägenheten på förmiddagen och på lunchen cyklade jag hem och hämtade honom så fick han vara med på jobbet... vilket Diezel tycker är jätteroligt så länge mina medarbetare ger honom uppmärksamhet, annars blir han grinig och vill åka hem... som tur är så finns det en målare och en byggare på kontoret och renoverar och de ger honom uppmärksamhet... Jag bad bara målaren att inte låta Diezel hjälpa till att måla... jag har erfarenhet av Diezel när han målar med hela sin viftande kropp...


på eftermiddagen tyckte Diezel att han skulle ta saken i egna händer och följde med byggaren ut när han sågade sina lister och smet iväg för att lägga sig bland firmabilarna på vår parkering!! (parkeringen är på samma gård som kontoret) Men han demonstrerade tydligt vad han ville som byggaren berättade när han tog med sig rymmaren in igen..


Idag efter jobbet har Diezel och jag inte aktiverat oss så mycket tillsammans... jag cyklade till simhallen och simmade en halvtimme och bubblade i bubbelpoolen med mia. Hem igen och la in tvätt sen gick Diezel och jag på promenad men jag kände mig lite trött så det blev bara 40 minuter.. sen svängde jag förbi affären och köpte med mig chips, godis och läsk... så när tvätten var färdig så la sig Diezel och jag i soffan och smaskade... Diezel är lite trött han med.. måste vara de tidiga mornarna ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards