Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Diezel - 20 februari 2009 21:54

Bakade semlor till jobbet!


Det var uppskattat, men gubbarna blev lite misstänksamma över att jag var så snäll... undrade om jag var sjuk!!


VA vadå? jag skäller ju bara lite på dem ibland... jag har ju varit på krigsstigen de senaste veckorna mot de som inte diskar sina kaffemuggar utan tror att de magiskt blir rena och försvinner in i skåpet av sig själva... så efter ett par utskällningar och varningar har jag nu börjat genomföra mina hot och slänger kaffemuggarna för dem om jag hittar dem ståendes odiskade ngn annanstan än i skåpet eller på deras egna arbetsplatser... förra veckan slängde jag chefens... han muttrade ngt om löneförhandling och att jag inte låg bra till och sen stack han ner handen i soptunnan och började gräva efter sin kaffemugg... Fräscht!


Iallafall så blev det ganska många semlor så de flesta har tryckt i sig två stycken idag... jag mådde illa efter varje semla (jag åt två, en på morgonfikat och en på eftermiddagsfikat) Det är lite för sött tycker jag men det märker jag ju inte förrens jag tryckt i mig den sista biten... och det börjar vända sig i magen på mig...

Av Diezel - 20 februari 2009 18:06

Ja nu är det andra dagen Party har varit hos mig... han är ju lite rädd för nya golv, så han håller sig i hallen men idag har han erövrat en liten del av vardagsrummet, nämligen den stora svarta mattan som ligger direkt när man kommer in i vardagsrummet! den tyckte han var helt ok... sen har han också tagit två steg mot köket... "ett litet steg för hunden, men ett stort steg för Party"


Det är en lite omställning för mig att vara ute och gå med två hundar, speciellt en hund man inte känner så väl, men det blir bättre.. jag har som krav att jag ska kunna ha båda hundarna i vänster handen utan att de drar och jag ska kunna gå så ledigt förbi alla hinder... Party förstod inte redigt först vart jag ville ha honom... men promenaden idag var mycket bättre han börjar förstå vad jag vill av honom på promenad... så jag hade båda hundarnas koppel i vänster handen ledigt även när vi möte hundar på cykelvägen... vilket krävde lite uppmärksamhet från mig eftersom Party blir lite sprallig i sälkroppen när han ser andra hundar... men det märks att han börjar lyssna mer på mig...


Party har även försökt få igång Diezel till att leka med honom inomhus... men se det gick inte! Diezel vill ju helst när vi är hemma gosa med mig och vara i min närhet... så någon lek blev det inte....


Imorgon ska vi ut i skogen så de får rusa av sig lite och busa... sen på kvällen ska det bli smaskig middag med anna och sen melodifestivalen..

Ovido - Quiz & Flashcards