Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

Party

Av Diezel - 20 februari 2009 18:06

Ja nu är det andra dagen Party har varit hos mig... han är ju lite rädd för nya golv, så han håller sig i hallen men idag har han erövrat en liten del av vardagsrummet, nämligen den stora svarta mattan som ligger direkt när man kommer in i vardagsrummet! den tyckte han var helt ok... sen har han också tagit två steg mot köket... "ett litet steg för hunden, men ett stort steg för Party"


Det är en lite omställning för mig att vara ute och gå med två hundar, speciellt en hund man inte känner så väl, men det blir bättre.. jag har som krav att jag ska kunna ha båda hundarna i vänster handen utan att de drar och jag ska kunna gå så ledigt förbi alla hinder... Party förstod inte redigt först vart jag ville ha honom... men promenaden idag var mycket bättre han börjar förstå vad jag vill av honom på promenad... så jag hade båda hundarnas koppel i vänster handen ledigt även när vi möte hundar på cykelvägen... vilket krävde lite uppmärksamhet från mig eftersom Party blir lite sprallig i sälkroppen när han ser andra hundar... men det märks att han börjar lyssna mer på mig...


Party har även försökt få igång Diezel till att leka med honom inomhus... men se det gick inte! Diezel vill ju helst när vi är hemma gosa med mig och vara i min närhet... så någon lek blev det inte....


Imorgon ska vi ut i skogen så de får rusa av sig lite och busa... sen på kvällen ska det bli smaskig middag med anna och sen melodifestivalen..

 
 
Sigge

Sigge

20 februari 2009 21:30

Men va??
Har du fått en kompis?
Du kan väl visa nån bild på honom.

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Ovido - Quiz & Flashcards