Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Diezel - 22 februari 2009 16:54

Idag har det varit en väldigt trevlig söndag... vi började med en vanlig morgonpromenad jag, party och matte... sen åkte matte till stora inomhus sjön och plaskade runt... sen kom hon hem och hon och jag spendarade en halvtimme i sängen och bara gosade!!!! Det är ngt som jag tycker vi gör alldeles för lite av... sen har matte även tagit tag i att ta lite bilder på mig... hon försökte ta ett kort på mina silvergrå hårstrån som börjat få fäste under min haka...


Sen så lite bilder på när vi gosar...


Å till sist lite bilder på när var ute i skogen idag på eftermiddagen... matte måste ha lyssna på mig för, för ett tag sedan bad jag henne ta kontakt med Sigges matte och be om att få några frön till sådana där korv och köttbulle träd som växer hos dem... och idag hittade vi sådana i skogen... de måste vara snabbväxande träd för det är bara ett par månader sen jag tjatade på matte att jag åxå ville ha sådana träd... Party däremot förstod inte redigt tjusningen med sådana här träd utan satt sig på en sten och tittade upp i himmelen...


Sen hittade vi en öppning på den frusna bäcken och då hittade Party ett isflak som var behov av räddning...på bilden så skyndar jag mig till Party för att hjälpa honom, sen spenderade vi en stund på att hjälpa upp isbitar och snöklumpar ur bäcken... och till sist så hittade jag ngt väldigt intressant i skogen,, nämligen en bruksstege som gick över bäcken... jag funderar på om det ngn gång för flera hundra år sedan legat en brukshundsklubb här och den enda fornlämningen som finns är deras bruksstege?? Fast matte trodde inte på min teori och sa till mig att jag inte fick klättra över på den.. ngt om att den kunde vara obrukbar!



Ovido - Quiz & Flashcards