Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

kommit på en sak

Av Diezel - 1 februari 2009 10:25

tja det är väl ingen världsnyhet detta som slog mig idag.. tror nog att de flesta med förnuftet i behåll redan vet om det, men...


Nu när jag inte har någon bil så måste jag ju ta mig till ställen genom att gå eller att cykla... vilket om ni läst mina tidigare inlägg inte gått så bra för mig då jag har världens blåsor på fötterna och en cykel med trasigt däck...


Men jag har varit på apoteket och köpt compeed plåster och det gjorde skillnad på fötterna... det gör fortfarande ont men jag kan gå... så igår skulle jag till en kompis i svalliden och då traskade jag dit med diezel vilket tog ca 45 minuter... sen skulle jag hem på morgonen och då har jag lånat mammas cykel så då cyklade jag hem...


å när jag cyklade hemåt och var vid hamnen slog det mig.... men vad effektivt detta är! (nu när jag kan cykla och gå) igår hade jag behövt rasta diezel ändån i minst 45 minuter innan jag kunde åka till min kompis så då rastade jag ju diezel samtidigt som jag tog mig dit... ingen bensinkostnad... i vanliga fall hade jag gått mina vanliga rundor hemikring och sen hoppat in i bilen med diezel och åkt dit... mycket onödigt...


nu på morgonen när jag tog mig hem så fick diezel sig en rastning och motionstur med cykel... alltså kan jag när jag kommer hem bara skutta upp på cykeln och trampa till gymmet och ingen bensin har gått åt och diezel är rastad... för att inte tala om att jag nu med stolthet kan säga att jag inte bidrar lika mycket till utsläppen i världen... och tänkt på all motion jag får gratis! jag vet detta är ju sunt förnuft men jag har inte tänkt på det lika mycket innan och varit för bekväm för att göra det.... men nu ser jag ju fördelarna med det! undrar om jag inte ska låta bilen stå lite mer när den väl kommer tillbaka till mig... det är ju bra för min figur ;-) jag kan tillägga att min våg nu visar 142 kg... undrar vad det egentligen är... jag ska köpa mig en ny våg om jag hittar en i kalmar imorgon... en sån där hightech sak som visar fett procent, muskelmassa i procent och vatten i procent... undrar om jag vill veta det egentligen... fett och vatten kommer nog att vara överrepresenterat...


Nu ska jag slänga i mig lite frukost och trampa i väg till gymmet... oj så hurtig jag känner mig!

 
 
Ingen bild

Vickan

1 februari 2009 11:43

Hey!

Men Hannah du e ju riktigt intelligent...men det e klart det har du ju alltid varit...kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Ovido - Quiz & Flashcards