Direktlänk till inlägg 13 februari 2009

Tråkig matte

Av Diezel - 13 februari 2009 23:19

Ja min matte har varit sååååå tråkig idag.. hon lät mig sova ända till 20 över fem idag... vilket iof var väldigt snällt eftersom jag faktiskt tycker om sovmornar... man ska vakna långsamt och gosigt... såhär gör man när klockan ringer:

1. konstaterar att det är morgon, fundera på hur lång tid det kommer ta för matte att hitta mobilen som för ett fasligt oväsen, så hon kan trycka på snooze knappen.


2. utan att ställa sig upp i sängen på alla fyra tassar drar man sig från fotänden av sängen upp till huvudänden av sängen och rullar omkull mot mattes ansikte med ryggen och med huvudet på den andra kudden (perfekt för då kan matte lägga armen om mig och klia mig på magen)


3.Sen ska man ligga så minst en kvart, innan man ens funderar på att vakna till... om matte försöker prata med en så ska man knipa ihop ögonen hårt och låtsas sova...


4. Nu finns det två scenarion som kan utspela sig. antingen förstår matte att vi ska sova en stund till och strunta i att väckarklockan ringde en kvart tidigare eller så hoppar matte upp ur sängen och klär på sig samtidigt som  hon säger att det är dags att gå upp och tillslut får man öppna ögonen då matte inte längre tror på att jag sover djupt....


5. En härlig morgonpromenad som faktiskt var värd att ta sig ur sängen för med efterföljande frukost... denna frukost kan jag både ha och mista


Men ialla fall matte tog ut mig på en morgonpromenad som var helt ok... ganska händelselös då det inte var så mycket folk ute vid den tiden... Men sen lämnade hon mig på "hunddagis" och det är ju väldigt roligt men idag hade jag hört talas om att det skulle målas väggar på mattes och mitt jobb och självklart trodde jag ju att jag skulle få följa med och hjälpa målaren som jag har blivit jättebra vän med (vi har delat lunchlåda) Jag fick inte följa med! Hade iallafall en rolig dag på dagis...


Sen kommer matte och hämtar mig, åker tillbaka till sitt jobb eftersom virriga matte har glömt grejer på jobbet... då sätter hon igång larmet... så jag får sitta i bilen och vänta medans hon ringer vaktbolaget och erkänner att det är hon som trampar runt på kontoret och ställer till det *pust*


Väl hemma så är det dags för en promenad. Vi tog timmespromenaden och jag blev utskälld av andra hundar tre gånger, vilket är väldigt trevlig tycker jag för då får jag godis av matte när jag inte bryr mig... Men vet ni vad? jag får inget godis!!! För hon testar sitt nya vinterställ som hon fick på jobbet idag och i det ska det tydligen inte ligga några goda korvbitar!!! snacka om att bli snuvad på konfekten! och ingen träning på promenaden heller!! jag fick busa med mig själv... jag skuttade i snövallarna och gömde huvudet i snön..


Sen lämnar matte mig!!!! för att plaska i den där inomhussjön!!! Hon kunde väl iallafall ha vett att ta med mig till den där sjön så jag får bada lite..


NÄ usch så tråkig matte har varit idag... ingen träning alls med mig... funderar på om jag ska hoppa ner från sängen och låta henne sova själv inatt...













 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards