Alla inlägg under februari 2009

Av Diezel - 1 februari 2009 20:48

Jag tänker nu be om ursäkt till hela flatvärlden för det hemska jag har gjort, jag passar även på att be om ursäkt till Diezel för vad jag ställt till med och en ursäkt till Diezels kennelmor för jag har skändat hennes avkomma...


Idag har Diezel blivit friserad av undertecknad.. ibland blir det bra och ibland blir det som idag... förlåt alla flattar för att jag friserat en av era till oigenkännlighet och förlåt Diezel för att du nu kommer få konstiga blickar och pekande tassar när du går förbi en flatte.... och förlåt kennelmor jag gjorde det i all välmening...


Däremot kan jag säga att ngt positivt kom ur det hela... Det kommer inte fastna så mycket grus i de pälstufsarna jag lämnade kvar... och Diezel somnade nästan när jag klippte öronen på honom! helt otroligt han brukar hata när jag gör så.... men vi hade en dust tidigare i dag om en pinne så han kanske inte hade mod nog att försöka tjafsa emot sin matte... utan gav upp och drömde sig iväg till ett bättre ställe...


Egentligen hade jag en sån bra utarbetad plan som min mor tyvärr satte stopp för... Kennelmor kommer på besök till min mor i slutet av veckan och jag tänkte jag skulle väcka lite klippkänslor hos henne genom att visa upp min extremt eftersatta pälsvård på min hund och hoppas på att hon gjorde en akututryckning med saxen, då blir det ett kanonresultat eftersom hon kan hantera en sax... men min mor spände ögonen i mig så som bara en mor kan göra... och sa "kommer inte på fråga! Det ska icke klippas några hundar hos oss denna vecka! låna hem saxarna och klipp din hund så den är presentabel när kennelmor kommer!"


tja klippt är han ju men presentabel vet jag inte.... svansen är ju bara till att låta växa ut för klipps det mer på den finns det ingen svans kvar..


Stackars Diezel, åter igen jag är ledsen....

Av Diezel - 1 februari 2009 10:25

tja det är väl ingen världsnyhet detta som slog mig idag.. tror nog att de flesta med förnuftet i behåll redan vet om det, men...


Nu när jag inte har någon bil så måste jag ju ta mig till ställen genom att gå eller att cykla... vilket om ni läst mina tidigare inlägg inte gått så bra för mig då jag har världens blåsor på fötterna och en cykel med trasigt däck...


Men jag har varit på apoteket och köpt compeed plåster och det gjorde skillnad på fötterna... det gör fortfarande ont men jag kan gå... så igår skulle jag till en kompis i svalliden och då traskade jag dit med diezel vilket tog ca 45 minuter... sen skulle jag hem på morgonen och då har jag lånat mammas cykel så då cyklade jag hem...


å när jag cyklade hemåt och var vid hamnen slog det mig.... men vad effektivt detta är! (nu när jag kan cykla och gå) igår hade jag behövt rasta diezel ändån i minst 45 minuter innan jag kunde åka till min kompis så då rastade jag ju diezel samtidigt som jag tog mig dit... ingen bensinkostnad... i vanliga fall hade jag gått mina vanliga rundor hemikring och sen hoppat in i bilen med diezel och åkt dit... mycket onödigt...


nu på morgonen när jag tog mig hem så fick diezel sig en rastning och motionstur med cykel... alltså kan jag när jag kommer hem bara skutta upp på cykeln och trampa till gymmet och ingen bensin har gått åt och diezel är rastad... för att inte tala om att jag nu med stolthet kan säga att jag inte bidrar lika mycket till utsläppen i världen... och tänkt på all motion jag får gratis! jag vet detta är ju sunt förnuft men jag har inte tänkt på det lika mycket innan och varit för bekväm för att göra det.... men nu ser jag ju fördelarna med det! undrar om jag inte ska låta bilen stå lite mer när den väl kommer tillbaka till mig... det är ju bra för min figur ;-) jag kan tillägga att min våg nu visar 142 kg... undrar vad det egentligen är... jag ska köpa mig en ny våg om jag hittar en i kalmar imorgon... en sån där hightech sak som visar fett procent, muskelmassa i procent och vatten i procent... undrar om jag vill veta det egentligen... fett och vatten kommer nog att vara överrepresenterat...


Nu ska jag slänga i mig lite frukost och trampa i väg till gymmet... oj så hurtig jag känner mig!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards